Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací podkategorii Obchodních podmínek.

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 1 340 Kč
skladem
naše cena 5 700 Kč
skladem
naše cena 85 Kč
skladem

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

KONTAKTY

IKOTLIKY.CZ
tel: Eshop: +421 905 580 562
info@ikotliky.cz
Sklad / Technicke info / Stav objednávek:
Reklamace Tel: +421 902 212 007, +421 948 212 600

VŠE O NÁKUPU » Reklamační řád
Reklamační řád

Reklamační řád

Kupující je povinen zkontrolovat zásilku, tedy zboží i jeho obal bezprostředně při jeho doručení. V případě, že kupující zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží při jeho převzetí kupujícím je ten povinen ihned při převzetí zboží vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží (škodní zápis), jehož správnost potvrdí dopravce.

Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, jelikož veškeré zboží je pojištěn. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může prodávající po uzavření škodní události s dopravcem poskytnout odstranění vady zboží, slevu na zboží nebo v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží.

Reklamace mechanického poškození výrobku, které nebylo patrné při převzetí zásilky, je nutné uplatnit okamžitě po převzetí zásilky, nejpozději však do 24 hodin od doručení zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat. Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky včetně slovenského / českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit.

 

Zákazník je povinen při převzetí výrobku (osobním i neosobním) zkontrolovat kompletnost balení.

Při doručení kurýrem musí kupující sepsat reklamační protokol na místě o nekompletnosti balení. Při osobním odběru je kupující povinen zkontrolovat si obsah balení okamžitě, dodatečné reklamace nebudou akceptovány.

 

Záruka se nevztahuje:

1) Na běžné opotřebení věci (nebo jejich částí) způsobené používáním.

2) Kratší životnost výrobku nelze tedy považovat za vadu a nedá se ani reklamovat.

3) K poškození přišlo nesprávnou manipulací ze strany kupujícího.

4) Produkt byl poškozen vlastním neopatrným zacházením.

5) Obsah produktu neobsahuje všechny dodané části.

 

V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (tzv. Rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou zboží, nebo jeho opravou. Pokud takový postup není možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví v průběhu šesti měsíců ode dne převzetí zboží, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se neprokáže opak. V případě rozporu zboží se smlouvou má spotřebitel nárok na tzv. zjednání nápravy a to:

 

1) Bezplatným uvedením spotřebního zboží do stavu odpovídajícího smlouvě prostřednictvím opravy.

2) Přiměřeným snížením kupní ceny.

3) Náhradním dodáním zboží.

4) Odstoupením od smlouvy.

 

Nejprve může spotřebitel požadovat od prodávajícího bezplatnou opravu nebo bezplatné náhradní dodání spotřebního zboží. Kupující má právo na výměnu zboží pouze tehdy, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. O tom, zda je vada úměrná, rozhodne autorizované servisní středisko a to formou písemného posouzení této vady.

 

Na základě tohoto rozhodnutí se bude postupovat dále podle zákona

 

Postup reklamace

Při uplatňování reklamace dodržujte prosím následující postup:

1) Vypište reklamační formulář nebo pošlete e-mail (nebo dopis) kde uvedete hlavně typ výrobku, jeho výrobní číslo, číslo prodejního (číslo faktúry) dokladu a popis vady.

2) Do 24 hodin (v pracovní dny) Vám budou zaslány informace o dalším postupu

3) Pošlete reklamované zboží v originálním obalu na určenou adresu spolu s popisem vady, záručním listem a dokladem o koupi. Prodávající rozhodne o reklamaci nejpozději do 7 pracovních dnů od podání reklamace a vyrozumí o tom kupujícího zasláním e-mailu, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. V případě, že reklamace bude uznána jako oprávněná, zajistí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30-ti dnů ode

 

Lhůty na uplatnění reklamací

 

Prodávající odpovídá za vady nepotravinářského zboží po dobu 24 měsíců od převzetí věci spotřebitelem, pokud na zboží, jeho obalu, návodu nebo záručním listě není uvedena delší doba. V záručním listě určí prodávající podmínky a rozsah této delší záruky. Pokud výrobce (dodavatel prodávajícího) poskytuje na své výrobky delší záruční dobu než 24 měsíců, prodávající nesmí tuto dobu zkrátit, i když se to týká jen některé součástky věci.

Pokud jde o použitou věc, kupující se s prodávajícím mohou dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců.

Prodávající nebude vydávat záruční listy, pokud o to nepožádá spotřebitel. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat záruční list. Pokud to umožňuje povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat spotřebiteli doklad o koupi zboží. Spotřebiteli se vysvětlí, že k vyřízení reklamace postačuje doklad o koupi.

Prodávající bude vydávat záruční listy v případě delších záručních dob než 24 měsíců poskytovaných na vlastní výrobky a při prodávaných výrobcích, kde záruční list k výrobku přibalil dodavatel.

Záruční list obsahuje obchodní jméno a sídlo prodávajícího, obsah záruky, rozsah a podmínky záruky, délku záruční doby, údaje potřebné k uplatnění reklamace. Pokud záruční list neobsahuje všechny náležitosti, nezpůsobuje to neplatnost záruky. Obsah, rozsah a podmínky záruky znamená:

na které vlastnosti zboží se poskytuje delší záruční doba (mohou to být jen některé vybrané vlastnosti, nemusí to být nutně výrobek jako celek),

jaké plnění poskytne prodávající (pokud se vada v poskytnuté záruční době vyskytne - může se dohodnout např. vždy na vrácení zaplacené kupní ceny nebo na výměně za bezvadný zboží),

jaké doklady musí kupující při uplatnění práv z takto poskytnuté záruky předložit, příp. jaké jiné podmínky musí splnit, např. při prodloužené záruce vrácení s původním obalem atd., aby se mohl domáhat svých práv u poskytnuté záruce.

Pokud je reklamace vyřízena opravou, prodlužuje se záruční doba o dobu od uplatnění reklamace do dne, kdy je spotřebitel povinen po skončení opravy si zboží převzít, a to i v případě, že tak kupující neudělal. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy uplatnil toto právo, jakož io provedení opravy ao době jejího trvání.

Pokud je reklamace vyřízena výměnou vadného zboží za zboží bezvadné, plyne pro nové zboží nová záruční doba znovu ode dne převzetí nové věci nebo ode dne, kdy byl zákazník povinen si věc po vyřízení reklamace vyzvednout.

Pokud není reklamace vadného zboží, za kterou prodávající odpovídá, uplatněna v záruční době, právo z odpovědnosti za vadu zaniká.

V případě, že si spotřebitel nevyzvedl věc po vyřízení reklamace (maximálně po 30 dnech od přijetí reklamace), ačkoli se mu vyřízení reklamace řádně oznámilo doporučeným dopisem s výzvou k vyzvednutí věci, prodávající postupuje následovně:

po uplynutí lhůty pro vyzvednutí reklamace, která se spotřebiteli určila v předchozí výzvě nebo po uplynutí přiměřené lhůty, zašle prodejce spotřebiteli druhou výzvu ve formě doporučené zásilky s dodejkou, aby si věc na příslušné provozu vyzvedl a určí se mu na to přiměřená lhůta (např. 1 měsíc od doručení),

v případě, že si zákazník ani po uplynutí této lhůty (lhůta se počítá od data doručení vyznačeného na doručence, nebo uložení na poště, pokud se zásilka vrátí) věc nevyzvedne, může cca po půl roce (nebo i dříve podle odhadu a skladovacích možností) věc prodat, v případě, že se věc prodá (pokud jde o použitou věc po opravě, je nutné prodávat ji se slevou a lze k ní vyznačit kratší záruční dobu, minimálně však 12-měsíční), je nutné vést evidenci, za jakou cenu a kdy se věc prodána, v případě, že by se po lhůtě k vyzvednutí objevil zákazník, který by žádal vydání své věci, je nutné mu říct a prokázat, že byl 2x vyzván k vyzvednutí věci az důvodu, že se k ní nepřihlásil, byla tato věc prodána, protože prodávající nemůže nevyzvednuté věci dlouhodobě skladovat; prodavač může nabídnout spotřebiteli, že se mu vyplatí část sumy, za kterou se věc prodala, poplatky za skladování se vybírat nebudou.